Audax, met vestigingen in Nederland en België, is een onderneming die zich, in de breedste zin van het woord, richt op het uitgeven, vermarkten, verspreiden en verkopen aan consumenten van printmedia en daaraan verwante producten. Audax is actief in de gehele keten: van het creëren van de content tot aan de verkoop aan de lezer als eindgebruiker. Sleutelwoorden hierbij zijn: het creëren van meerwaarde voor onze relaties, keten-optimalisatie en onafhankelijkheid.

Audax stelt samenwerking met derde partijen en verbreding van logistieke activiteiten centraal. Met focus op logistiek, kostenbewuste distributie, verbreding van aanbod op high-traffic verkooppunten en ondersteuning van sterke tijdschriftenmerken, uitgebouwd via verschillende mediakanalen.

 

Audax is een media- en logistiek concern waarvan de wortels teruggaan naar 1958. Gemiddeld 953 FTE’s (2015) realiseren een omzet van ruim € 235 miljoen. De focus ligt op logistieke activiteiten in stedelijke gebieden en de uitbouw daarvan. Het accent ligt op distributie van tijdschriften en e-fulfilment.

De distributieactiviteiten worden onder twee merken uitgevoerd: Betapress en Van Ditmar.

Tijdschriften- en krantendistributie in Nederland en België worden uitgevoerd door Betapress. Van Ditmar bundelt alle boekactiviteiten binnen Audax, in het bijzonder de nog altijd groeiende import en distributie van het Engelstalige boek.

Audax Logistiek verzorgt de gehele logistiek in Nederland en België voor zowel de eigen Audax bedrijven als voor externe klanten.

Winkelketen AKO richt zich op ca. 100 high-traffic locaties op de verkoop van kranten, tijdschriften en boeken en verbreedt zijn assortiment steeds meer met gemak- en cadeau­artikelen.

Audax Publishing richt zich met zijn tijdschrifttitels en e-commerce-activiteiten vooral op vrouwen.

Op de Belgische markt is Audax actief met distributeur Imapress en uitgeverij van publiekstijdschriften Cascade, ondermeer uitgever van het snelgroeiende tv-magazine Primo.

 

Audax onderzoekt pro-actief hoe via partnerships de strategie sneller en rendabeler gerealiseerd kan worden door samenwerking met externe partijen maar ook tussen de werkmaatschappijen

Print Friendly, PDF & Email